Sponsordag - åt helvete!

tjena folket, har precis kommit hem från skolan, ganska jobbig och långtråkig dag om jag ska vara ärlig, började med att man vaknade upp hos jonte, till hans jävla slipknot alarmsignal, tycker han borde byta signal, skulle slängt mobilen i väggen på morgonen om jag hade den med signalen på, inte speciellt mysigt och vakna till direkt, men effektivt väcknings sätt faktiskt, haha.

ganska bråttom till skolan sen, tog en cigg med han vid fläkten ochs en var det bara att bege sig iväg till moppen och åka till busshållplatsen, otroligt kallt ute måste jag tillägga, märks att det börjar bli vinter, och det gillas inte av mig, hoppas på att det blir en kort vinter för jag längtar redan till våren/sommaren.

Hade IT hela dagen idag, och på IT lektionerna håller vi på med ett projekt, (för alla er som inte vet, så går jag och jonte på IT programmet på Rekarnegymnasiet) :) mysigt!, men iallafall, båda IT klasserna från årskurs 1 har delats in i olika grupper och ska samarbeta för att få detta projekt att funka korrekt :) och jag och jonte tillhör Sponsorgruppen tillsammans med Robin och Oliver ifrån den andra klassen, vi har som uppgift att leta upp sponsorer som kan sponsra vårat lan med priser till våra tävlingar vi ska ha på lanet och kanske lite saker till kiosken vi kommer ha där! :)
Sanningen är att det inte går värst bra, vi har varit på iprincip varje butik i hela eskilstuna och alla säger samma sak, "Vi skulle jättegärna vilja sponsra er, men vi har en policy att följa och därför även fast vi vill så kan vi inte göra det, alla våra pengar går redan till tillräckligt många sponsoraktiviteter åt olika företag, så tyvärr."

Börjar bli ganska tröttsamt på att alla säger samma sak hela tiden... menmen! vad ska man göra? det är bara att ha tålamod och fortsätta leta, det finns ju företag på nätet också, och lokala privatförtag och kontaktpersoner :) så vi ska nog lyckas få ett och annat företag att sponsra oss!
När vi drog tillbaka till skolan sen fick vi frånvaro ända fram tills då bara för att vi inte gick och sa till innan vi drog ner, så lärarna visste inte var vi var... ganska lamt :s

Jaha, nog snackat om det, Vi var på stan hela dagen och arbetade med projektet, jävligt jobbig dag så när man väl skulle hem så var jag så trött att jag nästan somnade på bussen, men fick hålla mig vaken för att jonte bredvid låg redan och sov, och om jag hade somnat så hade vi troligen missat att gå av vid rätt hållplats, haha. Hade tänkt och sova en stund nu efter jag bloggat, får se hur det blir med det :)
Det är ungefär såhär min och jontes dag har sätt ut, inte speciellt händelserik dag, men halvroligt har det varit iallafall :)

Resten av dagen ska jag nog bara ta det lugnt, vila lite grann så man orkar med morgondagen, slutar 4 imorgon, det gillas inte alls måste jag säga :( men jag överlever! 

Tycker jag har skrivit rätt mycket nu, kanske uppdaterar lite senare idag, tänkte iallafall avsluta detta inlägg med dagens humor, ett klipp ifrån youtube med en uteliggare som är helt jävla borta i huvudet, han vet ju fan inte vad han själv snackar om, ren mytomani! xd haha.
Haha hoppas ni orkar titta på alla klipp, det är ren underhållning för dem som förstår humorn i det! :D

Dagens humor:









Ha det bra!
Robbin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0